Een slimme deurbel is leuk en aardig, totdat je tegen problemen aanloopt. Heb je last van Ring deurbel problemen? Geen paniek, aangezien we in dit artikel een aantal veelvoorkomende of bekende problemen benoemen en vertellen wat je het beste kunt doen.
Ring deurbel
De Ring deurbel is populair en hangt dan ook aan de veel voordeuren wereldwijd. Er zijn verschillende van deze videodeurbel beschikbaar, maar allemaal hebben ze wel eens een probleem.
Dat is precies wat we gaan oplossen in dit artikel. Hier vind je de meest voorkomende Ring problemen en oplossingen, om te zorgen dat jij snel weer kunt zien wie er wanneer voor de deur staat.
Voordat we ik de oplossingen deel, wil ik het eerst nog hebben over een Ring Storing.
Ring storing: is er vandaag een storing?
Ring hangt natuurlijk in jouw huis/kantoor, maar om de meldingen en videobeelden op te slaan maak je gebruik van de clouddienst. Dat wil zeggen dat er ook een Ring storing kan zijn, waardoor jij geen meldingen ontvangt of beelden kunt zien.
Als er een Ring storing is, wil dat zeggen dat er een issue is met de servers of verbinding van het smarthome-bedrijf en gelukkig zijn er een aantal eenvoudige manieren om te checken of er nu een storing is. Dit is wat ik altijd doe:
- Check de statuspagina van Ring – Hier kun je zien of er een actuele Ring storing is gemeld. Als er hier een ‘rode’ balk staat, dan is er iets aan de hand. Hou er rekening mee dat het even kan duren voordat hier een melding komt te staan.
- Bekijk Twitter van Ring – Eén van de meest directe en snelle communicatiekanalen voor service-onderbrekingen is Twitter.
- Ga naar de Ring subReddit – Hier komen veel Ring-gebruikers wereldwijd samen. Meldingen van een Ring storing worden hier vaak snel en efficiënt gedaan. Zo werd deze ook snel opgespoord.
Als je zeker weet dat er geen serverproblemen zijn, dan kun je hieronder verder kijken om jouw Ring problemen verder op te lossen.
Ring deurbel problemen en oplossingen
Wanneer je Ring deurbel problemen hebt, dan baal je gewoon. Je koopt zo’n ding om je leven wat gemakkelijker te maken, niet voor nog meer kopzorgen.
Gelukkig zijn veel problemen zo opgelost. Mochten de onderstaande oplossingen echt niet toereikend zijn, dan kun je natuurlijk nog altijd contact opnemen met de klantenservice van Ring. Die opties tref je aan op deze pagina.
1. Ring deurbel wifi problemen
Het kan zijn dat je Ring deurbel problemen met de wifi of de verbinding heeft. Dat kan komen doordat de afstand tussen je router en de deurbel wellicht te groot is.
Een oplossing kan zijn, mits het kan, de router dichterbij de bel te plaatsen. En anders kun je investeren in een meshnetwerk, waarbij je een netwerkpunt vlakbij de voordeur, en dus de deurbel, kunt plaatsen.
Ring-deals: extra korting deurbellen, camera's en meer deals beschikbaar
Interessante combi-deals
De Ring deurbel heeft minimaal 2 Mbps aan snelheid nodig – voor zowel download als upload – om goed te kunnen functioneren.
Het kan helpen om je router eens te resetten wanneer je merkt dat de app heel traag is, maar de Ring deurbel resetten kan daarbij ook helpen. Daarover lees je verderop in dit artikel meer.
✔ Begin NU met besparen
✔ Bijzonder betaalbaar
→ Check ook de HomeWizard combideal
2. Ring deurbel geen geluid binnen (Chime werkt niet)
Als de installatie voltooid hebt, maar de Ring deurbel heeft geen geluid binnen, dan kunnen er een aantal zaken aan de hand zijn. Vaak betekent dit dat de Ring Chime niet werkt.
Ring Chime werkt niet: geen geluid binnen
Heb je een speciale Ring Chime (gong) aangeschaft en deze werkt niet, dan zijn er een aantal oplossingen. Zelf heb tijdens de installatie ervaren dat het even kan duren voordat deze volledig werkt (ook al zegt de app van niet). Dus allereerst: geduld.
Om te beginnen: je Chime heeft een draadloze verbinding met internet via wifi en een draadloze verbinding met de deurbel. Deze moeten dus beide goed werken. Doorloop onderstaande stappen.
- Dubbelcheck of jouw Chime geschikt is – Heb je het juiste model gekocht? Niet alle modellen Chime werken met alle deurbellen.
- Test de Ring deurbel – Bel aan op de Ring deurbel, hoor je aan de buitenkant wel geluid? Ga dan verder met de stappen hieronder. Doet deze het ook niet, dan is er waarschijnlijk iets met de videodeurbel zelf aan de hand.
- Check je verbindingen – Werken al je wifi-verbindingen in huis? Check of er geen storingen of andere onderbrekingen zijn.
- Verplaats je Chime – Probeer de Chime zo dicht mogelijk bij jouw Ring deurbel in een stopcontact te pluggen. Start de installatie van de Chime dan opnieuw via de app (eventueel na reset) en kijk of deze het dan wel doet. Werkt dit, gebruik dan een stopcontact verder weg en test de bel na 1 minuut nog een keer.
Het is natuurlijk ook mogelijk ook de Ring deurbel meldingen vetraagd zijn. Als er aangebeld wordt, of beweging is, dan komt de melding pas veel later binnen. Erg onhandig.
Omdat dit probleem van de vertraagde meldingen meerdere ooorzaken en oplossingen kent, heb ik hier een apart artikel over geschreven. Lees alles over Vertraging bij je slimme deurbel of camera: zo los je het op.
Bedraad aangesloten + oude gong
Geeft de Ring deurbel geen geluid binnen en je hebt ‘m bedraad aangesloten met een trafo, dan kan het zijn dat jouw bestaande gong niet werkt met deze slimme deurbel. Binnen de Ring-app zijn instellingen om jouw bestaande (oude) gong te laten werken met de nieuwe deurbel, echter moet deze gong wel ondersteuning hebben voor Ring. Krijg je dit niet aan het werk via de instellingen, dan dien je een nieuwe te kopen.
3. Te weinig stroom
Het kan zijn dat de Ring deurbel niet helemaal lekker functioneert wanneer die te weinig stroom krijgt. Dit komt alleen voor bij modellen die je direct op het stroomnetwerk aansluit. Het gaat dus in het bijzonder om Ring deurbel Pro problemen in dit geval.
Lees ook: dit kun je met een Ring deurbel abonnement
Je kunt in de app zien hoe het is gesteld met de gezondheid van het apparaat door de Pro-deurbel op te zoeken en op Apparaatgezondheid te tappen.
De Pro heeft minimaal 3.900 mV nodig. Mocht die bel dat aantal gewoon ontvangen, dan moet je misschien de condensator vervangen.
Een ander probleem in het kader van stroom kan zijn dat je Ring deurbel een accu heeft die mettertijd minder is gaan presteren – of misschien wel helemaal kapot gegaan is.
Je moet de accu dan vervangen. In dit geval kun je het beste eerst even contact opnemen met de klantenservice (zie hierboven).
Lees ook: Ring deurbel opladen, dat doe je zo
4. Ring deurbel problemen: nachtvisie
Wanneer je merkt dat de Ring deurbel in de avond en nacht geen opnamen maakt of niet reageert op gebeurtenissen, terwijl alle andere functies wel lijken te werken, dan is er een probleem met je camera. Het is dan de bedoeling dat de camera vervangen wordt.
Daarvoor moet je eerst de klantenservice benaderen, om het probleem aan te kaarten. Na een trouble shoot van hun kant, kun je de deurbel terugsturen en ontvang je binnen de garantie een nieuwe.
5. Ring deurbel blijft wit branden
Stel, de Ring deurbel blijft wit branden, dan is deze in de inactieve modus. Voor de volledigheid: dit kan alleen voorkomen als jouw deurbel bedraad is aangesloten.
Is je Ring deurbel niet bedraad aangesloten, voer dan een Ring reset uit. Als jouw Ring deurbel wit blijft branden en deze is bedraad aangesloten, dan is deze in de idle mode.
Werkt je deurbel naar behoren, dan hoef je geen actie te ondernemen. Er is dan geen beweging of andere actie, waardoor deze eigenlijk in de wachtstand staat.
Heb je Ring deurbel problemen en het witte licht blijft continu branden, dan moet een reset de oplossing zijn volgens Ring.
6. Problemen met microfoon en speaker
Wanneer je zeker weet dat de speaker ingeschakeld is, maar degene voor de deur hoort je niet, dan is de kans heel aannemelijk groot dat de speaker dus kapot is.
Loop voor de zekerheid de instellingen van je smartphone nog even na (heeft de app wel toegang tot je microfoon?) en zoek anders contact op met de klantenservice voor het vervangen van de speaker.
Voor de problemen met de microfoon geldt eigenlijk hetzelfde. Check even in de app of die wel geactiveerd is.
Want als dat niet het geval is, dan hoor jij dus degene niet die aanbelt. Mocht het probleem zich toch nog voordoen nadat je zeker weet dat de mic aan staan, dan is die dus waarschijnlijk aan vervanging toe.
Online vind je voor beide gevallen waarschijnlijk gemakkelijke guides waarmee je zelf de problemen kunt verhelpen.
Mocht je Ring-product nog onder garanties vallen, dan raden we af zelf aan het systeem te knutselen. Check eerst wat Ring voor je kan betekenen.
7. Ring deurbel problemen: knop blijft hangen
Een ander bekend probleem is dat de knop van de Ring deurbel blijft hangen. Dit merk je doordat notificaties niet op je smartphone binnenkomen of doordat mensen aanbellen en ze geen geluid horen of led-lamp zien activeren.
In dit geval dien je eerst even de notificatie-instellingen op je smartphone na te gaan. Mag de Ring-app je wel notificaties sturen? Als het antwoord ja is, dan check je of de speaker of het led-lampje nog goed werken. Is dat gewoon het geval, dan moet de knop vervangen worden.
Ring deurbel resetten
We benoemen voornamelijk problemen met de hardware, maar wat nu als de Ring qua hardware goed werkt en toch problemen vertoont? Dan kan het goed zijn het jouw Ring deurbel te resetten. Dat doe je als volgt.
- Haal de Ring deurbel van de deurpost.
- Zoek de oranje knop op. Voor sommige modellen moet je even de achterkant loshalen om toegang te krijgen tot die knop.
- Houd de oranje knop nu voor ongeveer vijftien seconden ingedrukt.
- Laat de knop na vijftien seconden los en draai het systeem om.
- Als het goed is flitst de led-lamp aan de voorkant nu een paar keer. Dat betekent dat het apparaat aan het resetten is.
- Geef de deurbel nu vijf minuten de tijd om het proces te voltooien
- Vervolgens kun je het systeem weer toevoegen aan je wifi-netwerk door de initiële installatie uit te voeren.
- Open daarvoor de app en druk op de beginpagina op de knop voor het toevoegen van een Ring-product en volg de stappen op die in beeld verschijnen.
Lees ook: Ring deurbel aansluiten op stroom: let hier goed op
Door de bovenstaande stappen uit te voeren, breng je de Ring deurbel terug naar fabrieksinstellingen. Doe dit alleen wanneer je zeker weet dat je alle andere opties benut hebt of op aanraden van de klantenservice om er zeker van te zijn dat je het niet voor niets doet.
Lees ook:
- Eufy vs Ring: welke is nu echt de beste?
- Eufy deurbel: kopen of beter niet? Alle details op een rij
- Ring Homekit: dit is de enige methode die werkt
- Ring abonnement: kosten en heb je het echt nodig?
- Ring deurbel knippert blauw: dit is wat het betekent
- Ring deurbel opladen: dit is beste methode + levensduur
krijg vaa k groen beeld als ik terug kijk op me telefoon.Wat kan dat zijn
Zojuist de ring Doorbell wired aangesloten,maar deze brand direct door. Alles is aangesloten zoals aangegeven is.
ik heb Ring Deurbel pro 2 in Smartthigs bijgevoegd en werkt prima en vervolgens wil ik op mijn Samsung tv ook zien(waar SmartThings standaard geinstalleerd is, dus moet wel werken), op tv krijg ik wel melding maar geen beeld.
Waar kan het aanliggen?
Gisteren heb ik een Ring Wired gemonteerd. Werkt op zich top.
Het valt mij echter op dat de geluidskwaliteit slechter wordt als de buitenlamp (met sensor) aan gaat. Afstand tussen beide is ongeveer 1,5 meter.
Is dit op te lossen? (zonder de lamp te verwijderen ????).
Van de een op de andere dag geeft mijn ring zwartwit beeld, alles gereset maar blijft het zelfde. In de app is er nergens een knop te vinden waar ik het nachtzicht kan veranderen ondanks dat er aangeven wordt dat je dit kan vinden bij video instellen. helaas niks in de app gevonden. kan daar alleen de camera voor livebeeld en videonlengte inschakelen.
voorheen de bel het perfect en zo oud is deze nog niet. (4mnd)
Ik heb de doorbell Wired
bij het aanbellen,gaat mijn mobiel niet over.Ring4
Dat is vervelend!
Heb je de oplossingen in het artikel al geprobeerd? Ring problemen + oplossingen
Anders is het goed jouw wifi-verbinding en koppeling met de app te dubbel checken!
Ik heb de Ring deurbel Wired aangeschaft. Probleem is dat ik geen signalering krijg op mijn Iphone 14 als ik buiten bereik van mijn wifi ben. Ik ben bij de Apple-store geweest, die geeft aan dat alles in de Iphone goed staat, zowel in de Ring-app als in de Iphone zelf. Omdat ik dit probleem ook met de Eufy- en de LSC deurbel heb ervaren ga ik ervan uit dat het toch echt in mijn Iphone moet zitten. Wordt er wat moedeloos van, zeker omdat het niet te vinden is. Alles gereset en de laatste updates geladen, IOS 16.1 en ook de laatste update van de ring-app.
Dat is frustrerend!
Je hebt het vast al geprobeerd, maar als je binnenshuis wifi uitzet op je iPhone, werkt het dan ook niet?
Dit is wel een bijzonder probleem. Neem aan dat je het volgende hebt gecheckt:
Helaas heb ik ook geen oplossing. Heb zelf ook een iPhone 14 (pro), waar het wel gewoon werkt.
Ik krijg elk minuut een melding en als ik kijk word er zwart beeld op genomen erg vevelend en als er iemand voor de deur staat ook zwart beeld
Dat is vervelend! Het enige dat ik me zou kunnen bedenken is een reset van de deurbel? Heb je dat al geprobeerd?
Wij hebben al een tijdje het probleem dat er wel beweging gedecteerd wordt, maar bij het bekijken van de beelden op mijn iphone alleen een zwart scherm getoond wordt. Daarnaast verliest de ring dagelijks zijn signaal en zegt die offline te zijn. Nadat de batterij er een keer uitgehaald is en weer terug gestopt doet het weer voor een dagje. Ligt niet aan de batterij zelf aangezien hetzelfde gebeurt met de reserve batterij. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn.
Dat is vervelend! Mogelijk lost een volledige reset het op? Dus niet alleen de accu eruit, maar alles naar fabrieksinstellingen terugzetten?
Bij mij komt er bij iedere handeling i beeld te staan dat het batterij klepje(voor kant en achterkant) nog open is terwijl dat niet zo is. Zeer irritant.Ik heb alles al tig keren gecontroleerd. Iemand een oplossing??
De afstand tussen mijn modem en mijn ring video doorbell 3 plus is ongeveer 1 meter. Stroom krijgt deze ring van een verwisselbare accu (waar ik er 2 van heb) die ik altijd op tijd vervang. Toch is mijn deurbel minimaal 1 keer per week offline. Ik word hier op z’n zachtst gezegd helemaal gestoord van. Elke keer weer opnieuw verbinding maken om ‘m weer aan de praat te krijgen. Mijn lol gaat er wel helemaal van af op deze manier.
Heeft iemand misschien een oplossing voor mij?
Hier hetzelfde probleem, geen enkele reden waarom de Ring offline zou gaan, toch continue handmatig weer aan de praat zien te krijgen…
Zie hier het zelfde probleem bel steeds of line nieuwe accu gekocht helpt ook niet bij mij elke dag een keer of line baal als een steker. op internet naar oplossing gezocht maar helpt ook niet.
Normaal ben ik zeer te verde over mijn Ring door view camera maar de laatste tijd ik de opnames terug kijk dan zijn ook opname bij met spook beelden en mijn WiFi verbinding is goed en en mijn modem is vlak bij de deur. Dus ik wet niet wat daar de oorzaak van is.
Ik heb een probleem met mijn Telefoon. Ik heb een OnePlus 8T (vrij nieuw en goed “duur” toestel) ik kan niet communiceren met de gene bij de voordeur geluid hapert en valt weg. Zowel op mijn telefoon als bij de deur. We verstaan elkaar niet.
Het gekke is dat het met de telefoon van mijn vrouw perfect werkt. Het lijkt dus echt in mijn telefoon te zitten.
Iemand een idee? Ring zelf weet het niet
bij mij het tegenover gestelde. Midden in de nacht begint de bel te rinkelen zonder zichtbare aanleiding. Steeds ’s nachts en gedurende 2/3 seconden.
Ik heb hetzelfde probleem met de pro. Heb een andere smartphone en daar werkt het Live beeld niet op. Het is een Xiaomi 11T Pro.
Op de Samsung, Apple en Huawei werkt alles wel naar behoren.
Lijkt dus echt in de software van de Xiaomi te zitten.
Hi, ik heb precies hetzelfde! Heb je toevallig al een oplossing gevonden hiervoor?
Ook ik heb problemen met de deurbel, de bel gaat bij mij soms ook niet af. Ook niet naar de app, ook niet naar de chimes in huis. Ziet soms ook geen beweging voor de deur. De afstand van de router tot de videodeurbel is 80 cm. Alles al geprobeerd zelfs de router vervangen en het internet is met ruim 800 mbit up en down snel genoeg.
Vond het best leerzaam.Jammer voor mij was dat ik niet iets las over het probleem dat ik heb.De Ring videovoordeurbel Pro doet bijna alle dingen.Neemt geluid en beelden op,en die worden
via de “Ring”app op mijn smartphone weergegeven.Ook het geluid van de bel klinkt op de app., maar dat is sinds kort niet meer het geval.Aan de bel zelf gaat het geluid af, maar daar houdt het mee op.
Alle voor de hand liggende handelingen ( resetten van de bel,router ontkoppeld, app verwijderd en weer geinstallleerd) maar dat heeft niet geholpen.Daar ligt het volgens mij ook niet aan omdat de bel wel online is en video?geluid het wel doen,
Blijft voor mij de vraag wat is er fout gegaan of welk onderdeel heeft de geest gegeven en
is dat te vervangen.
Ook ik ervaar problemen met m’n deurbel (2e generatie). Bij live beeld hapert het geluid. Hierdoor hoor ik de persoon bij de deur niet volledig. Internetsnelheid is 100 mbit glasvezel.
Heb een ring 3 met chime aangeschaft.
Heb het probleem dat wanneer ik buitenshuis melding krijg en ik op de melding klik om te kijken ik dan de melding krijg uw internetverbinding is niet goed.
Dat kan niet kloppen. Heb namelijk snel internet en als ik via de ring app de camera bekijk van mij deurbel is de connectie gewoon goed.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?