Signify, het bedrijf achter bekende merken als Philips Hue en Wiz, maakt bekend dat er een reorganisatie aanstaande is. Dat komt door de wisselvallige markt en het idee dat er een hoop onzekerheden zouden zijn.
Dat blijkt uit een persbericht dat het bedrijf eerder deze maand publiceerde op zijn website. Het bedrijf verpakt dit als de omschakeling naar een “nieuwe organisatie waar de consument centraal staat en waar kosten gereduceerd kunnen worden’.
Dit betekent dat Signify zich in de toekomst meer zal richten op producten die consumenten en bedrijven kunnen kopen. De focus op het produceren van producten voor andere bedrijven neemt daarmee af.
Vier pilaren voor Philips Hue
Onderaan de streep blijven er daardoor vier pilaren over waar Hue zich als merk op richt: professioneel, OEM, consumenten en conventionele lichttechnologie. Met deze verandering hoopt het bedrijf 200 miljoen euro op jaarbasis te besparen.
De veranderingen zijn reeds ingezet, en leiden mogelijk tot ontslagen. Na de eerste helft van 2024 zouden al die veranderingen doorgevoerd moeten zijn.
Signify laat niet weten hoeveel mensen hun baan gaan verliezen. Het bedrijf meldt wel, tegenover LEDs Magazine, dat het de bedoeling is dat de kosten die niet gekoppeld zijn aan het productieproces maximaal 25 tot 29 procent van de omzet mogen zijn.
Eerder dit jaar lanceerde Hue nog een nieuwe productgroep, genaamd Secure. Daardoor is het voortaan ook mogelijk een camera en contactsensoren aan je Hue-netwerk toe te voegen.
Lees ook
- Philips Hue kopen of beter niet: 10 dingen die je eerst moet weten
- Philips Hue en Spotify koppelen: eenvoudig stappenplan
- Philips Hue laten reageren op muziek: deze apps heb je nodig
- Philips Hue en Google Home koppelen: zo werkt het
- Waar staat het serienummer Philips Hue (lamp & bridge)
- Review Philips Hue stekker: kopen of beter niet?
01
Review nieuwe HomeWizard Energy Socket: de upgrade waard?