Eufy deurbel gaat spontaan af: zo los je het op

Geschreven door

Wesley Akkerman

Eufy deurbel

Laatste update:

0

Publicatie:

·

Laatste update:

·

0

Stel, je hebt een slimme deurbel gekocht, maar er gebeuren dingen die je niet verwacht, wat doen je dan? Dat is precies wat ik in dit artikel uit ga leggen: Eufy deurbel gaat spontaan af, hoe los je dit op?

Hoewel we op de redactie van Smarthomefans… nou ja, fan zijn van smarthomeproducten, kunnen we er niet onderuit dat sommige apparaten mettertijd lastig worden.

Ze vertonen dan verschillende kuren. Lampen gaan niet aan of uit, stemassistenten verstaan je niet en speakers weigeren dienst. En dan heb je nog de slimme deurbel.

9.5
HomeWizard P1 meter
Direct inzicht in energieverbruik
Begin NU met besparen
Bijzonder betaalbaar
Check ook de HomeWizard combideal
De smarthome-trend van 2024: bekijk alle details!

Eufy deurbel met HomeBase

Bekende merken op de markt voor slimme deurbellen zijn Ring en Eufy. Dit zijn de grootste spelers van dit moment, in elk geval als het om naamsbekendheid gaat.

Eufy heeft verschillende slimme producten in het assortiment, waaronder de Eufy deurbel. Dit is een fijne videodeurbel, die met een HomeBase te gebruiken is.

Toegegeven, het apparaat kan best wat problemen hebben als je pech hebt. Maar daar zijn oplossingen voor. In dit artikel focussen we ons op het spontaan afgaan van de bel.

Eufy Homebase 2

Eufy deurbel gaat spontaan af

Waarschijnlijk ben je dat als eigenaar van de Eufy deurbel wel eens tegengekomen, anders beland je niet in dit artikel. Daarom helpen we je bij het oplossen van het probleem.

Er kunnen namelijk verschillende dingen spelen. Denk dan aan knoppen die blijven hangen of een wifi-frequentie die niet meewerkt. Enfin, we laten het allemaal voorbijkomen.

Mocht je last hebben van plakkerige knoppen, haal je Eufy deurbel dan van de deurpost af en maak hem eens grondig schoon. Dit kan met een vochtig doekje.

Het kan zijn dat er wellicht wat zand of stof ergens vastzit. Dit kun je weghalen met wat geperst lucht of wellicht een tandenstoker. Ga wel altijd voorzicht te werk.

Lees ook: Eufy deurbel problemen: alle oplossingen op een rij

Eufy deurbel en de wifi-frequentie

Het kan zijn dat je Eufy deurbel niet helemaal lekker werkt met je wifi-verbinding. Dat heeft dan te maken met de frequentie van de verbinding binnen je netwerk.

Sommige Eufy deurbellen kunnen alleen verbinding maken met een 2,4GHz-netwerk. Heb je een 5GHz-netwerk in huis, dan kunnen er dus problemen optreden.

Zeker wanneer je router zowel 2,4 als 5 GHz tegelijkertijd kan uitzenden en ondersteunen. Dan kan er dus storing op die verbinding plaatsvinden en dat leidt tot valse meldingen.

Je kunt dit oplossen door de 5GHz-verbinding op je router uit te schakelen. Of dat écht wenselijk is, is een tweede. Want die verbinding werkt binnenshuis misschien juist het beste voor andere, slimme apparaten. Maar je kunt dit op z’n minst uitproberen om te kijken of het probleem verdwijnt.

En nu we het toch over verbindingen hebben: check ook meteen hoe het zit met de Chime. Het kan zijn dat de verbinding met dat apparaat parten speelt. Ontkoppel hem anders een keertje en sluit hem dan opnieuw aan. Zulke simpele dingen kunnen vaak al helpen.

Lees ook: Eufy deurbel resetten: deze methode werkt altijd

Eufy deurbel en de transformator

Tot slot kan het helpen eens te kijken naar de transformator achter de Eufy deurbel. Dit geldt alleen voor de mensen die een bedrade variant gebruiken.

Mogelijk heeft de trafo kuren die je dient aan te pakken. Voordat je hiermee gaat rommelen, dien je wel eerst de stroom eraf te halen, om ongelukken met elektriciteit te voorkomen.

Check of alle draden wel goed zitten en pas iets aan waar nodig. Vervolgens kun je de stroom erop weer op doen en kijken of de problemen aanhouden.

Eufy deurbel

En als alles faalt?

Blijven de problemen met de Eufy deurbel zich voordoen? Dan doe je er goed aan contact op te nemen met de klantenservice van de fabrikant.

Voordat je dit doet, zorg er dan voor dat je de meest recente firmware-update op het apparaat geïnstalleerd hebt. Check ook of er een app-update is.

Dit zijn meestal de eerste vragen die een klantenservicemedewerker stelt. Wanneer je zelf zorgt voor een goede voorbereiding, dan kan Eufy je daarna sneller helpen.

Lees ook

Kom je er nog niet uit of heb je een smarthome-vraag?

Stel je vraag dan nu in de officiële Smarthomefans-community. Hier zijn veel smarthome-experts die je graag helpen. Uiteraard vind je hier ook slimme producten-inspiratie en smarthome-enthousiastelingen.

Stel je vraag

Wesley hield aanvankelijk even de boot af, maar sinds de aanschaf van een Philips Hue-starterpakket is hij helemaal om. Sindsdien houdt hij zich met alles smarthome bezig en test hij geregeld slimme lampen, thermostaten, deurbellen, sloten, verschillende accessoires en - z'n favoriet - stofzuigers.

Foutje gezien? Mail mij! Dat zou ik enorm waarderen.

Feedback form

Plaats een reactie

Delen via: