Hoe moet je een Ring deurbel resetten? Dat is precies wat je in dit artikel gaat lezen. Dit eenvoudige stappenplan is voor iedereen te volgen, waardoor jouw Ring deurbel zo terug is naar de fabrieksinstellingen.
Ring deurbel resetten
Een Ring deurbel resetten kan om verschillende redenen handig zijn. Soms heb je al een wat ouder model en moet je hem af en toe een handje helpen. Een reset uitvoeren kan problemen oplossen.
Maar het is ook handig wanneer je je huidige Ring Video Doorbell wil verkopen, omdat je een nieuw (of concurrerend) model aangeschaft hebt. Wat je reden ook is: een goede voorbereiding is heel wat waard. De redenen om te resetten zijn dus als volgt
- Ring deurbel problemen – Je hebt problemen met je Ring deurbel. Een reset kan dit mogelijk oplossen.
- Verkopen – Misschien heb je een nieuw model gekozen (de Eufy deurbel misschien?) en je wil al jouw gegevens eraf halen.
- Wifi issues – Je hebt verbindingsproblemen, het is dan een optie om de Ring deurbel te resetten.
- Ring abonnement te duur – Misschien vind je het Ring abonnement te duur en wil je de slimme deurbel niet meer gebruiken.
Omdat er verschillende deurbellen in omloop zijn, heb je ook te maken met verschillende aanpakken. Check dus eerst welk Ring-model je naast de voordeur hebt hangen, voordat je aan de slag gaat.

Verschillende soorten Ring-modellen
Binnen de Ring-app kun je achterhalen welke versie je van de Ring-deurbel hebt. Dit regel je met een aantal simpele stappen. Die stappen hebben we verzameld in een overzichtelijk stappenplan.
Een Ring deurbel resetten heeft als effect dat je daarna alles opnieuw moet instellen. Doe dit dus niet zomaar. Mocht dit een oplossing voor een probleem zijn, dan is het ook meteen een laatste redmiddel.
Tijdens het resetten breng je de Ring Video Doorbell (welke versie je ook hebt) terug naar de fabrieksinstellingen. Handig voor de tweedehandsverkoop — maar houd dit dus in het achterhoofd.
Ring deurbel resetten: eerste en tweede generatie
Nu je weet wat de consequenties zijn of uitkomst is, en weet welke Ring Video Doorbell je naast de deur het hangen, kunnen we beginnen met het resetproces. We beginnen met generatie één en twee.
Waarom? Die processen lijken namelijk op elkaar. In beide gevallen zijn de eerste twee stappen gelijk aan elkaar. Alleen de derde stap wijkt af, maar dat nemen we mee in het onderstaande overzicht.
Tweede generatie: zodra de deurbel klaar is, hoor je dat die weer in de setupmode terugkomt.

Ring deurbel resetten: Video Doorbell 2, 3, 3 Plus en 4
Voor de Ring Video Doorbell 2, 3, 3 Plus en 4 gelden eveneens dezelfde instructies. De eerste paar stappen komen overeen; maar zodra er andere stappen nodig zijn dan lees je dat vanzelf.
Ring Video Doorbell 3, 3 Plus en 4: zodra de deurbel klaar is, hoor je dat die weer in de setupmode terugkomt.
Ring deurbel resetten: bedrade varianten
Uiteraard heeft Ring ook een aantal varianten die je aansluit op de bestaande bedrading voor de deurbel. Deze werken niet op een accu en dien je ook net even anders te resetten. Dat gaat als volgt.
Haal hem ook uit de app!
Het maakt niet uit welke Ring Video Doorbell je nu reset. In alle gevallen dien je de deurbel ook even uit de app te verwijderen. Anders kun jij (of een nieuwe eigenaar) hem niet opnieuw instellen.
Gelukkig is het verwijderen van een Ring Video Doorbell uit de app supersimpel. Maar je moet wel even weten hoe dat moet. Daarom brengen we je nu een laatste stappenplan!
Mocht je deze stappen allemaal uitvoeren om de Ring-deurbel te verkopen, dan ben je er nu helemaal klaar voor. Ook als je het apparaat helemaal zelf opnieuw wil instellen, dan kun je dat regelen.
Heb je een nieuwe Ring klaarliggen? Dan is het bijvoorbeeld handig om te weten hoe je hem moet opladen. En anders wil je hem vast en zeker ook wel een keertje koppelen aan Google Home.
Ik krijg geen deurbel (video Doorbell Wired) oproepen binnen op mijn Iphone 13 als het scherm op zwart staat. Als ik toevallig met de telefoon bezig ben en het scherm is dus aan dan komen de oproepen wel binnen met de bekende Ring deurbel toon. Ik heb contact gehad met de helpdesk van Apple en van Ring, beide hebben naar de instellingen gekeken en geconstateerd dat alle instellingen goed staan. Ik heb het vermoeden dat er ergens een instelling niet goed staat, maar zowel de helpdesks al ik hebben geen idee waar of welke. Ook kom ik dit probleem nog niet tegen in de diverse fora. Eerder had ik hetzelfde probleem met een Eufy deurbel, wat mijn vermoeden versterkt over de instellingen van de Iphone. Ik heb als provider KPN met een Box 12 modem. KPN geeft aan dat er geen afwijkingen te zien zijn in de instellingen van de Box 12. Iemand enig idee wat de oplossing kan zijn?