Gaan de abonnementsprijzen van Arlo omhoog?

Amerikanen moeten op korte termijn meer gaan betalen; geldt dat ook voor de Europeanen?

Geschreven door

Wesley Akkerman

Laatste update:

0

Publicatie:

·

Laatste update:

·

0

💡 In het kort

Arlo, een bekende fabrikant van slimme beveiligingscamera’s en deurbellen, maakt bekend dat de prijzen voor abonnementen omhoog gaan. In elk geval in de Verenigde Staten. Aangezien de dollar- en europrijzen gelijk zijn aan elkaar, verwachten we dat het bedrijf de prijsverhoging ook hier doorvoert. Daarover heeft de fabrikant nog niets bekendgemaakt.

In een e-mail naar zijn klanten heeft Arlo bekendgemaakt dat de prijzen van de verschillende abonnementen omhoog gaan. Vooralsnog gelden die prijsstijgingen alleen in de Verenigde Staten, maar de kans bestaat dat die ook in Nederland doorgevoerd worden. De dollar- en europrijzen voor de pakketten zijn namelijk gelijk aan elkaar.

Voorheen betaalden Amerikanen 4,99 dollar per maand (per camera of deurbel). Nu wordt dat 7,99 dollar per maand. In Nederland betaal je momenteel 4,99 euro per maand voor een enkele camera of deurbel. Op moment van schrijven (begin februari 2024) zijn de prijzen nog niet aangepast op de Europese abonnementenpagina van Arlo.

Arlo verhoogt prijzen abonnementen

Het nieuws is gaan rollen toen eigenaars van Arlo-producten op Reddit de e-mail die ze hierover ontvangen hebben, met elkaar gedeeld hebben. In die mail staat onder meer dat het bedrijf de prijsstijging doorvoert vanwege stijgende kosten en omdat er constant geïnvesteerd moet worden in innovate producten en oplossingen.

Mocht je meerdere camera’s van Arlo hebben, en je wil ze meenemen in een abonnement, dan betaal je daar 12,99 dollar per maand voor. Dat abonnement is niet in prijs gestegen dit keer. Verder kunnen klanten nog steeds jaarlijks betalen. Het kost nu 89,99 dollar per jaar voor een enkele camera, of 149,99 dollar voor een onbeperkt aantal camera’s.

Toch nog besparen?

Mochten consumenten geen actie ondernemen, dan zal Arlo automatisch de nieuwe kosten in rekening brengen. Mochten de prijsstijgingen ook in Nederland doorgevoerd worden, dan is het raadzaam om op korte termijn toch nog een jaarabonnement af te sluiten. Dan ben je de komende twaalf maanden in elk geval goedkoper uit.

De prijsstijging is vooral vervelend voor klanten die al jaren een abonnement hebben. Dit is namelijk de tweede keer in korte tijd dat Arlo een verhoging doorvoert. Het bedrijf stond ooit bekend om zijn goedkope abonnement voor cloudopslag en dergelijke, maar ondertussen is er dus (wellicht logisch) een ander beeld onstaan.

Kom je er nog niet uit of heb je een smarthome-vraag?

Stel je vraag dan nu in de officiële Smarthomefans-community. Hier zijn veel smarthome-experts die je graag helpen. Uiteraard vind je hier ook slimme producten-inspiratie en smarthome-enthousiastelingen.

Stel je vraag

Wesley hield aanvankelijk even de boot af, maar sinds de aanschaf van een Philips Hue-starterpakket is hij helemaal om. Sindsdien houdt hij zich met alles smarthome bezig en test hij geregeld slimme lampen, thermostaten, deurbellen, sloten, verschillende accessoires en - z'n favoriet - stofzuigers.

Foutje gezien? Mail mij! Dat zou ik enorm waarderen.

Feedback form

Plaats een reactie

Delen via: