LSC Smart Connect problemen: probeer dit eerst

Geschreven door

Wesley Akkerman

LSC Smart Connect problemen

Laatste update:

8

Publicatie:

·

Laatste update:

·

8

LSC Smart Connect problemen heb je in allerlei soorten en maten. Daarom kijken we in dit artikel naar allerlei problemen en presenteren we enkele oplossingen.

Wanneer je gebruikmaakt van een algemeen smarthomesysteem als LSC Smart Connect (van de Action), dan kun je tegen verschillende problemen aanlopen.

9.5
HomeWizard P1 meter
Direct inzicht in energieverbruik
Begin NU met besparen
Bijzonder betaalbaar
Check ook de HomeWizard combideal
De smarthome-trend van 2024: bekijk alle details!

Die problemen hebben betrekking op verschillende producten en in dit artikel proberen we een zo compleet mogelijke verzameling aan problemen en oplossingen te presenteren. Mogelijk staat er voor jou een oplossing tussen.

LSC Smart Connect problemen

Er zijn veel zaken waar je tegenaan kunt lopen met smarthome-producten. Of het nu te maken heeft met je verbinding, eigen wifi-netwerk of de app die niet functioneert. Er zijn veel verschillende issues, ook met LSC-producten.

Daarom hieronder een aantal oplossingen voor veelvoorkomende LSC Smart Connect problemen.

LSC Smart Connect problemen met de app

Zo kan het gebeuren dat de app een zwart of wit scherm laat zien wanneer je hem opstart op Android. Daarna crasht de app en kun je hem dus niet gebruiken. Gelukkig kun je dit op een aantal manieren oplossen.

  1. Meestal betreft dit een lokale of tijdelijke fout. Zet de app helemaal uit en start hem opnieuw op en kijk of het probleem verholpen is. Je sluit de app af door het overzicht van recente geopende apps te openen en de app uit beeld te vegen. Per systeem verschilt hoe dit werkt.
  2. Je kunt ook je toestel een keer opnieuw opstarten, door de powerknop even ingedrukt te houden en de juiste optie te selecteren.
  3. Mocht dat ook niet helpen, verwijder de app en installeer hem opnieuw. Werkt dat ook niet, dan kun je het beste even contact opnemen met de klantenservice.
LSC Smart Connect problemen

Start de app wel op, maar zie je geen content staan? Of krijg je misschien een foutmelding? Dan heb je andere oplossingen tot je beschikking.

  1. Probeer het later nog eens. Een beetje flauw, maar daar komt het soms wel op neer. Het kan zijn dat de server van LSC Smart Connect druk is of problemen heeft, en dan moet je wachten totdat het bedrijf de problemen oplost.
  2. Check even of je wifi of mobiele verbinding wel actief zijn; het kan zijn dat de app geen gegevens binnen kan halen vanwege een inactieve internetverbinding.

Een ander veelvoorkomende probleem heeft te maken met het inloggen. Lukt het je niet om binnen de app in te loggen met je eigen account? Ook dan hebben we oplossingen beschikbaar.

  1. Ook hier kan het aan de servers liggen. Wacht dus een paar uur en probeer het later opnieuw. Mocht je proberen in te loggen met een sociaal account, zoals Facebook of Google, dan kunnen de problemen ook daar liggen.
  2. Check of je een actieve internetverbinding hebt, door de instellingen van wifi en mobiele gegevens te controleren.
  3. Gebruik je wel de juiste inloggegevens? Je kunt altijd opnieuw je wachtwoord opvragen; kom je er echt niet in, dan kun je dat alsnog proberen.

Lees ook: LSC Smart Connect wifi veranderen: dit werkt altijd

Mocht je de app niet kunnen installeren of lukt het downloaden van een update niet? Dan heb je mogelijk te weinig ruimte op je smartphone. Kijk of je andere apps of foto’s en video’s kunt verwijderen (maar alleen als je ze in de back-up gezet hebt) en controleer of het daarna wel lukt.

LSC camera

LSC camera offline

Het is mogelijk dat jouw LSC camera offline is, dan zijn er een aantal stappen die je kunt doorlopen om het product weer aan de gang te krijgen. Dit geldt overigens ook als jouw LSC deurbel offline is. Je kunt dan dezelfde stappen volgen.

  1. Check de accu – Is je LSC deurbel offline, check dan eerst of de accu niet leeg is als je hier gebruik van maakt. Geen stroom is natuurlijk ook geen werkend apparaat.
  2. Check je wifi – Het is ook verstandig om direct even te checken of jouw wifi-netwerk wel functioneert. Neem bijvoorbeeld je smartphone erbij, zet wifi aan en open smarthomefans.nl. Als deze geladen wordt, dan werkt je wifi.
  3. Update je app – Ga naar de Play Store of App Store en update de app naar de laatste versie.
  4. Reset je LSC Smart Connect device – Is je LSC camera offline en bieden bovenstaande zaken geen oplossing. Dan kun je het wat rigoureuzer aanpakken. Reset je apparaat en voeg deze opnieuw toe aan de app.

Mocht jouw LSC apparaat nog steeds offline zijn, dan is er mogelijk een ander mankement. Heb je nog garantie, dan zou je ermee terug naar de Action kunnen gaan.

LSC Smart Connect lamp

LSC Smart Connect problemen met de lampen

Nu we de app behandeld hebben, is het tijd om te kijken naar populaire smarthomeproducten van LSC Smart Connect.

De lamp is één van de meest gebruikte producten binnen het assortiment, dus daar beginnen we mee. Werkt de lamp niet meer naar behoren of wil je hem gebruiken op een ander netwerk? Dan moet je hem resetten. Wanneer je een lamp reset, dan gaat die terug naar de fabrieksinstellingen.

Wil je de lamp gewoon voor jezelf resetten en daarna alsnog gebruiken? Volg dan de onderstaande stappen op.

  1. De lamp moet zijn aangesloten. Heb je hem dus uit de houder gehaald, stop hem er dan terug in.
  2. Ga nu naar de schakelaar en druk de knop in een rap tempo drie keer in.
  3. Als het goed is, is de lamp nu aan het knipperen.
  4. Pak nu je smartphone erbij en geef aan dat je een nieuwe lamp wil installeren. Daarna volg je simpelweg de stappen op die in beeld verschijnen.

Wat nou als de lamp niet meer aangaat? Dan betekent dat niet meteen dat die kapot is. Het kan ook zijn dat de houder of armatuur kaduuk is of dat de lamp niet genoeg stroom krijgt. Stop de lamp daarom eens in een andere houder en stop een andere lamp uit de houder waar je de eerste lamp uitgehaald hebt. Zo controleer je ten eerste of de lamp stuk is en ten tweede of het niet stiekem ligt aan de houder.

Action stekker

LSC Smart Connect: wifi-netwerk aanpassen

Het kan ook gebeuren dat de wifi-verbinding steeds uitvalt. Dit heeft betrekking op de lamp, maar ook de slimme deurbel en andere producten binnen de reeks. Dan doe je er goed aan naar de wifi-instellingen te kijken.

Ziet alles er goed uit, maar verliezen de apparaten toch steeds de verbinding? Dan doe je er goed aan om de boel even een keer opnieuw in te stellen.

Belangrijk om te onthouden is dat je helaas het wifi-netwerk niet zomaar kan aanpassen. Tenminste, dat kan wel, maar dan moet je alle apparaten opnieuw aan dat netwerk koppelen.

Wees dus gewaarschuwd: dit kan meer tijd in beslag nemen dan je zou willen, helemaal als je veel producten hebt. Nu we dat weten is het tijd om te kijken hoe we het wifi-netwerk wijzigen.

  1. Open de app en log in met je account (die stap is optioneel).
  2. Check of je smartphone wel verbinding heeft met het wifi-netwerk waar je de apparaten ook aan wil koppelen.
  3. Druk rechts bovenin de app op het plusteken om nieuwe apparaten toe te voegen.
  4. Vul de gegevens in van je wifi-netwerk (je netwerknaam en wachtwoord).
  5. Binnen de app zie je nu een aantal stappen staan waarmee je de koppelmodus van het product activeert.
  6. Selecteer het product dat je wil toevoegen en stel hem verder in.

Lees ook: Vertraging bij je slimme deurbel of camera: zo los je het op

Geen oplossing: LSC Smart Connect klantenservice?

Heb je jouw probleem met LSC nog steeds niet opgelost. Dan zou het logisch zijn dat je contact zoekt met de LSC Smart Connect klantenservice. Helaas is deze er niet, het product wordt verkocht via de Action, maar er is geen officieel support centrum voor deze slimme producten.

Je zou kunnen proberen om contact op te nemen met de Action bij gebrek aan LSC support, maar mijn ervaring is dat je hier niet heel ver mee komt. Helaas.

Meer lezen over LSC Smart Connect?

Mogelijk wil je meer lezen over het smarthomesysteem LSC Smart Connect. Zo kun je bijvoorbeeld ook een slimme deurbel installeren.

In ons uitgebreide artikel lees je alles over de voor- en nadelen. Ook biedt Action een slimme stekker aan, waar je mogelijk wat energie mee kunt besparen.

Lees ook

Kom je er nog niet uit of heb je een smarthome-vraag?

Stel je vraag dan nu in de officiële Smarthomefans-community. Hier zijn veel smarthome-experts die je graag helpen. Uiteraard vind je hier ook slimme producten-inspiratie en smarthome-enthousiastelingen.

Stel je vraag

Wesley hield aanvankelijk even de boot af, maar sinds de aanschaf van een Philips Hue-starterpakket is hij helemaal om. Sindsdien houdt hij zich met alles smarthome bezig en test hij geregeld slimme lampen, thermostaten, deurbellen, sloten, verschillende accessoires en - z'n favoriet - stofzuigers.

Foutje gezien? Mail mij! Dat zou ik enorm waarderen.

Feedback form

8 gedachten over “LSC Smart Connect problemen: probeer dit eerst”

  1. 3 buitenlampen op sokkel (1.80) geïnstalleerd, maar deze gaan spontaan aan, sinds 1, sinds 2, soms alle 3. Helaas kun je de lamp zelf (het bolletje zeg maar) niet resetten, of weet iemand hoe je dat kan doen?

    Beantwoorden
  2. Nieuwe provider nieuw modem met wpa3 prachtig! Helaas werkt lsc niet met wpa3 2.4 ghz. Gast geactiveerd met wpa2 en probleem opgelost (voor mij en hopelijk ook voor hen met hetzelfde probleem)

    Beantwoorden
    • Hopeloos die nieuwe videodeurbel van action. Om de haverklap offline. Heb hem al op een appartement 2.4ghz wifi netwerk gezet. Maar maakt niks uit. Waardeloos ding!

      Beantwoorden

Plaats een reactie

Delen via: